Öncelikle selamlar herkese.
Burada elimden geldigi kadar bedensel savasci hakkinda sizlere bilgi
vermeye calisacam. Avantajlarini ve dezavantajlarini siralayacam.
Kisa bir bilgi vereyim. Bedensel savasci gücünü normal kilic
vuruslarindan alir. Bu da demektir ki kilic vuruslarimizi ne kadar
güclendirirsek biz de o kadar gücleniriz. Bu yüzden hava kilicini ilk
sirada master yapiyoruz. Skiller sadece zamanlari geldiginde kullanmaya
ve rakibi yere düsürmeye yarayan alternatiflerdir. Bedensel savasciyi
kendine has yapan iki skill vardir; hava kilici ve öfke. Bunlar master
olmadan tam anlamiyla bir bedensel savasci olamazsiniz. Diger 3
skillimiz (kilic cevirme, üc yönlü kesme, hamle) sadece kullanildiginda
anlik hasar veren skiller oldugu icin hic bir özelligi yoktur diger
karakterlerin hasar veren skillerinden. İleride deginecez bu konuya bol
bol.
Statlardan bahsedelim:
Savascinin en önemli stat'i STR'dir. Bedensel savasci da tamamen atak
üzerine dayali bir karakter oldugu icin önceligi her zaman STR'ye
vermelisiniz. Zira hava kilicinin verdigi degeri str arttirir. Gücünüz
tamamen kilicla verdiginiz hasara bagli oldugu icin de bu hayati önem
tasir. Bu yüzden önce hava kilicini master yapiyoruz ki hem normal
vurus gücümüz hem de skillerimizin vurus gücü artsin.
Tavsiye ettigim stat gelisimi söyle:
Baslarda 2 STR 1 VIT. VIT 30 oldugunda full STR. STR full oldugunda full VIT. Daha sonra da full DEX.
Bunu kendinize göre degistirebilirsiniz fakat benim tavsiyem bu yönde.
2 STR 1 VIT, 3 STR 1 VIT, (hic tavsiye etmesem de) 1 STR 1 VIT seklinde
de gelistirebilirsiniz statlarinizi.
Skillerden bahsedelim:
Oncelikle her skill hakkinda biraz bilgi vereyim:
Hava kilici: Yari pasif bir skilldir. Acildiginda süresi dolana kadar
kilic darbelerimizin ve skillerimizin verdigi hasari arttirir.
Bedensel'i bedensel yapan en önemli iki skillden birisidir. İlk sirada
master yapilmasi gerekmektedir.
Öfke: Yukarida degindigimiz bedensel'i bedensel yapan iki skillden
digeri de öfkedir. Zira ne demistik? Bedensel savascinin gücü kilic
darbelerindedir. Bu yüzden de kilicini mümkün oldugu kadar hizli
kullanmalidir bir bedensel savasci. Bu da anca öfke'yi master yaparak
olur. Öfke aldiginiz zarari arttirsa da size öyle bir saldiri hizi
verir ki genellikle rakipleriniz sizi öldürmeye calismaktan cok yerden
kalkabilmeye konsantre olur. Aldiginiz fazla hasarlari saldiri hizini
gayet güzel kapatir, üzerine kâra gecer. Verdigi hareket hizi da
cabasi. 2. sirada master yapilmalidir.
Kilic cevirme: Kilic cevirme alan skill'i olmasinin disinda hic bir
özelligi olmayan, sadece rakibe hasar veren bir skilldir. Kacirma
ihtimali azdir fakat dolum süresi uzundur. Pvp yerine kasmaya agirlik
verenlerin 3. sirada kilic cevirmeyi acmalari daha uygun olur.
Üc yönlü kesme: Üc yönlü kesme her ne kadar iskalama sansi bir hayli
yüksek olsa da pvp'de bedensel savascinin en etkili atak skillidir.
Toplam verdigi hasar kilic cevirmeden yüksek olmakla birlikte dolum
süresi de 15 saniyedir. Ayrica kitaplari da kilic cevirmeden ucuz
oldugu icin kolay gelistirilebilir bir skilldir. Pvp'ye agirlik vermek
isteyenlere tavsiyem üc yönlü kesmeyi ücüncü sirada master
yapmalaridir. Yok ben suya sabuna dokunmam kasarim derseniz üc yönlüyü
4. siraya birakabilirsiniz.
Hamle: Rakibi sersemletmesinden baska hic bir özelligi olmayan, hasari
düsük bir skilldir. Dolum süresi de bir hayli fazladir. Yüksek
lvl'larda neredeyse herkeste sersemlige karsi bagisiklik bulunan bir
kalkan olacagi icin bu skill'i master yapmaniz size hic bir sey
kazandirmayacaktir. Dolayisiyla son siraya birakilmasi gereken bir
skilldir. 1 puan verildigi takdirde bile zaten islevini yerine
getirmektedir.
Pvp icin tavsiye edilen skill siralamasi:
Hava kilici > Öfke > Üc yönlü kesme > Kilic cevirme > Hamle
Kasmak icin tavsiye edilen skill siralamasi:
Hava kilici > Öfke > Kilic cevirme > Üc yönlü kesme > Hamle
Gördügünüz gibi bedensel savasci oynamasi ve ögrenmesi en kolay
karakter. Elinizde pek fazla bir secenek yok. Fakat kolay oldugu kadar
da eglenceli bir karakter. Özellikle bedensel savasciyla kasarken
aldiginiz keyfi diger hic bir karakterden alacaginizi sanmiyorum.
(Büyülü silah suralar hakkinda biraz soru isareti var kafamda sadece,
lvl 80'lere gelince onlar kadar iyi kasabilen bir karakter mevcut degil
malesef)
Simdi gelelim karakteri digerlerinden ayiran en büyük etkene, itemler.
Öncelikle kasma esnasinda ve savas esnasinda farkli itemlar kullanmamiz
gerektigini söyleyebilirim (tabi ki secim yapma sansi sunan itemlariniz
varsa)
Kasarken mutlaka kritige abanmaniz gerekiyor. Eger zindanda
kasiyorsaniz ilaveten simsek dayanikliligi cok isinizi görür. %10'un
üzerinde simsek dayanikliliginiz varsa neredeyse kritik yemezsiniz
örümceklerden. %15 yaparsaniz tutabilene ask olsun. Bir de %20'nin
üzerinde kritiginiz varsa cok rahat lvl atlayabilirsiniz. Bunlari
yaparken hp'nizi de makul bir seviyede tutmaya özen gösterin. Gümüs
bileziginiz +9 degilse +6 cennetin gözü bilezik bulabiliyorsaniz onu
kullanin. Savasci icin abanoz kupeden daha ideal bir küpe yoktur, o
yüzden abanozdan vazgecmeyin asla. Kalkanda da str bonusu varsa
tadindan yenmez. Tabi bir de bloklama var. Söyle ki; +6 anka ayakkabi
%7 (yanlis hatirlamiyorsam), zirhta %15 bloklama, kalkanda %15 bloklama
ve zirhta +4 korunma tasi basili birisinde toplamda %45 blok sansi
oluyor. Bu da demektir ki örümceklerin size her vurusunun %45 oranda
etki etmeme sansi mevcut. Tabi bunun icin cok para ve cok sansa
ihtiyaciniz var o yüzden siz yukaridaki önerilerimi dikkate alin bence.
Düelloda ise karsinizdaki rakibin kullandigi silaha göre bir savunmaniz
olmasi gerekir. Misal: kilic savunmasi, bicak savunmasi, cift el
savunmasi veya kara büyü suralar icin büyü savunmasi. Genelde herkes
kilic savunmasina yüklendigi icin bu konudan en cok bedensel savascilar
(sayilari daha fazla oldugu icin) daha sonra da büyülü silah suralar
cekiyor. Zihinseller genellikle cift el kullaniyorlar. Kilic
savunmasini asmanin tek yolu da delici vurustan geciyor. Düelloda
savunmayi da saldiriyi da elden birakmamaniz gerektigi icin makul
derecede bir savunma (kalanini 61 kalkani ile kapatmaya calisin) elde
ettikten sonra saldiriniza önem vermeniz gerekiyor. Cünkü yukarida da
dedigim gibi bedensel savasci atak üzerine kurulmustur. Delici ve
kritik bonuslarini birbirine yakin yüzdelerde tutmaya bakin. Ikisi de
%30 civarinda olursa iste o zaman karsinizdaki rakip kim olursa olsun
ecel terleri dökmeye baslayacaktir. (tabi aranizda onlarca lvl farki
yoksa)
Bir de "yari insanlara karsi güclü" bonusu var ki düellonun kaderini
belirler. Bildigim kadariyla kaskta, bilezikte, kilicta bulunuyor bu
bonus. (kupe de olup olmadigini tam hatirlamiyorum) Bu bonusun yüzdesi
kadar diger oyunculara vurdugunuz hasar da artiyor. Karsinizdakinin
savasci, sura, ninja veya saman olup olmamasi onemli degil, yeter ki
oyuncu olsun. Fakat bu bonus yaratiklara karsi etkili olmuyor.
65 lvl'a kadar eger bulabilirseniz ortalamasi yüksek bir +9 dolunay
kullanmaniz sizin yarariniza olacaktir. Bulamazsaniz +6 kanli, +6 büyük
kilic, +6 ucan büyücü veya +6 yarimaya tamah etmeniz gerekecektir büyük
ihtimalle cünkü bunlarin +7'leri cok nadir bulunur. +7 olsa bile hic
biri ortalamasi %30 olan bir +9 dolunayin verdigi etkiyi veremez. Hatta
+9 olsalar bile veremezler [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Eger kasmaktan yanaysaniz kiliciniza sogutma ve öldürücü darbe taslari
basmaniz gerekir. 3 slotlu bir kiliciniz var ise yanina canavardan
koruyan tas (bunu basacaksaniz +4'den asagisini basmayin) veya kavrama
taslarindan birini ekleyebilirsiniz. Secim size kalmis.
Pvp'ye agirlik verecem derseniz istediginiz karaktere karsi güclü olan
taslardan birini veya ikisini hatta ücünü ekleyebilirsiniz.
Ikisi de orta seker olsun diyenler icin savasci ve öldürücü darbe
taslarini öneririm. Ne de olsa oyunun %60'indan fazlasi savasci.
Simdilik paylasacaklarim bu kadar. Aklima yeni seyler geldikce buraya eklerim.
Iyi oyunlar.
Burada elimden geldigi kadar bedensel savasci hakkinda sizlere bilgi
vermeye calisacam. Avantajlarini ve dezavantajlarini siralayacam.
Kisa bir bilgi vereyim. Bedensel savasci gücünü normal kilic
vuruslarindan alir. Bu da demektir ki kilic vuruslarimizi ne kadar
güclendirirsek biz de o kadar gücleniriz. Bu yüzden hava kilicini ilk
sirada master yapiyoruz. Skiller sadece zamanlari geldiginde kullanmaya
ve rakibi yere düsürmeye yarayan alternatiflerdir. Bedensel savasciyi
kendine has yapan iki skill vardir; hava kilici ve öfke. Bunlar master
olmadan tam anlamiyla bir bedensel savasci olamazsiniz. Diger 3
skillimiz (kilic cevirme, üc yönlü kesme, hamle) sadece kullanildiginda
anlik hasar veren skiller oldugu icin hic bir özelligi yoktur diger
karakterlerin hasar veren skillerinden. İleride deginecez bu konuya bol
bol.
Statlardan bahsedelim:
Savascinin en önemli stat'i STR'dir. Bedensel savasci da tamamen atak
üzerine dayali bir karakter oldugu icin önceligi her zaman STR'ye
vermelisiniz. Zira hava kilicinin verdigi degeri str arttirir. Gücünüz
tamamen kilicla verdiginiz hasara bagli oldugu icin de bu hayati önem
tasir. Bu yüzden önce hava kilicini master yapiyoruz ki hem normal
vurus gücümüz hem de skillerimizin vurus gücü artsin.
Tavsiye ettigim stat gelisimi söyle:
Baslarda 2 STR 1 VIT. VIT 30 oldugunda full STR. STR full oldugunda full VIT. Daha sonra da full DEX.
Bunu kendinize göre degistirebilirsiniz fakat benim tavsiyem bu yönde.
2 STR 1 VIT, 3 STR 1 VIT, (hic tavsiye etmesem de) 1 STR 1 VIT seklinde
de gelistirebilirsiniz statlarinizi.
Skillerden bahsedelim:
Oncelikle her skill hakkinda biraz bilgi vereyim:
Hava kilici: Yari pasif bir skilldir. Acildiginda süresi dolana kadar
kilic darbelerimizin ve skillerimizin verdigi hasari arttirir.
Bedensel'i bedensel yapan en önemli iki skillden birisidir. İlk sirada
master yapilmasi gerekmektedir.
Öfke: Yukarida degindigimiz bedensel'i bedensel yapan iki skillden
digeri de öfkedir. Zira ne demistik? Bedensel savascinin gücü kilic
darbelerindedir. Bu yüzden de kilicini mümkün oldugu kadar hizli
kullanmalidir bir bedensel savasci. Bu da anca öfke'yi master yaparak
olur. Öfke aldiginiz zarari arttirsa da size öyle bir saldiri hizi
verir ki genellikle rakipleriniz sizi öldürmeye calismaktan cok yerden
kalkabilmeye konsantre olur. Aldiginiz fazla hasarlari saldiri hizini
gayet güzel kapatir, üzerine kâra gecer. Verdigi hareket hizi da
cabasi. 2. sirada master yapilmalidir.
Kilic cevirme: Kilic cevirme alan skill'i olmasinin disinda hic bir
özelligi olmayan, sadece rakibe hasar veren bir skilldir. Kacirma
ihtimali azdir fakat dolum süresi uzundur. Pvp yerine kasmaya agirlik
verenlerin 3. sirada kilic cevirmeyi acmalari daha uygun olur.
Üc yönlü kesme: Üc yönlü kesme her ne kadar iskalama sansi bir hayli
yüksek olsa da pvp'de bedensel savascinin en etkili atak skillidir.
Toplam verdigi hasar kilic cevirmeden yüksek olmakla birlikte dolum
süresi de 15 saniyedir. Ayrica kitaplari da kilic cevirmeden ucuz
oldugu icin kolay gelistirilebilir bir skilldir. Pvp'ye agirlik vermek
isteyenlere tavsiyem üc yönlü kesmeyi ücüncü sirada master
yapmalaridir. Yok ben suya sabuna dokunmam kasarim derseniz üc yönlüyü
4. siraya birakabilirsiniz.
Hamle: Rakibi sersemletmesinden baska hic bir özelligi olmayan, hasari
düsük bir skilldir. Dolum süresi de bir hayli fazladir. Yüksek
lvl'larda neredeyse herkeste sersemlige karsi bagisiklik bulunan bir
kalkan olacagi icin bu skill'i master yapmaniz size hic bir sey
kazandirmayacaktir. Dolayisiyla son siraya birakilmasi gereken bir
skilldir. 1 puan verildigi takdirde bile zaten islevini yerine
getirmektedir.
Pvp icin tavsiye edilen skill siralamasi:
Hava kilici > Öfke > Üc yönlü kesme > Kilic cevirme > Hamle
Kasmak icin tavsiye edilen skill siralamasi:
Hava kilici > Öfke > Kilic cevirme > Üc yönlü kesme > Hamle
Gördügünüz gibi bedensel savasci oynamasi ve ögrenmesi en kolay
karakter. Elinizde pek fazla bir secenek yok. Fakat kolay oldugu kadar
da eglenceli bir karakter. Özellikle bedensel savasciyla kasarken
aldiginiz keyfi diger hic bir karakterden alacaginizi sanmiyorum.
(Büyülü silah suralar hakkinda biraz soru isareti var kafamda sadece,
lvl 80'lere gelince onlar kadar iyi kasabilen bir karakter mevcut degil
malesef)
Simdi gelelim karakteri digerlerinden ayiran en büyük etkene, itemler.
Öncelikle kasma esnasinda ve savas esnasinda farkli itemlar kullanmamiz
gerektigini söyleyebilirim (tabi ki secim yapma sansi sunan itemlariniz
varsa)
Kasarken mutlaka kritige abanmaniz gerekiyor. Eger zindanda
kasiyorsaniz ilaveten simsek dayanikliligi cok isinizi görür. %10'un
üzerinde simsek dayanikliliginiz varsa neredeyse kritik yemezsiniz
örümceklerden. %15 yaparsaniz tutabilene ask olsun. Bir de %20'nin
üzerinde kritiginiz varsa cok rahat lvl atlayabilirsiniz. Bunlari
yaparken hp'nizi de makul bir seviyede tutmaya özen gösterin. Gümüs
bileziginiz +9 degilse +6 cennetin gözü bilezik bulabiliyorsaniz onu
kullanin. Savasci icin abanoz kupeden daha ideal bir küpe yoktur, o
yüzden abanozdan vazgecmeyin asla. Kalkanda da str bonusu varsa
tadindan yenmez. Tabi bir de bloklama var. Söyle ki; +6 anka ayakkabi
%7 (yanlis hatirlamiyorsam), zirhta %15 bloklama, kalkanda %15 bloklama
ve zirhta +4 korunma tasi basili birisinde toplamda %45 blok sansi
oluyor. Bu da demektir ki örümceklerin size her vurusunun %45 oranda
etki etmeme sansi mevcut. Tabi bunun icin cok para ve cok sansa
ihtiyaciniz var o yüzden siz yukaridaki önerilerimi dikkate alin bence.
Düelloda ise karsinizdaki rakibin kullandigi silaha göre bir savunmaniz
olmasi gerekir. Misal: kilic savunmasi, bicak savunmasi, cift el
savunmasi veya kara büyü suralar icin büyü savunmasi. Genelde herkes
kilic savunmasina yüklendigi icin bu konudan en cok bedensel savascilar
(sayilari daha fazla oldugu icin) daha sonra da büyülü silah suralar
cekiyor. Zihinseller genellikle cift el kullaniyorlar. Kilic
savunmasini asmanin tek yolu da delici vurustan geciyor. Düelloda
savunmayi da saldiriyi da elden birakmamaniz gerektigi icin makul
derecede bir savunma (kalanini 61 kalkani ile kapatmaya calisin) elde
ettikten sonra saldiriniza önem vermeniz gerekiyor. Cünkü yukarida da
dedigim gibi bedensel savasci atak üzerine kurulmustur. Delici ve
kritik bonuslarini birbirine yakin yüzdelerde tutmaya bakin. Ikisi de
%30 civarinda olursa iste o zaman karsinizdaki rakip kim olursa olsun
ecel terleri dökmeye baslayacaktir. (tabi aranizda onlarca lvl farki
yoksa)
Bir de "yari insanlara karsi güclü" bonusu var ki düellonun kaderini
belirler. Bildigim kadariyla kaskta, bilezikte, kilicta bulunuyor bu
bonus. (kupe de olup olmadigini tam hatirlamiyorum) Bu bonusun yüzdesi
kadar diger oyunculara vurdugunuz hasar da artiyor. Karsinizdakinin
savasci, sura, ninja veya saman olup olmamasi onemli degil, yeter ki
oyuncu olsun. Fakat bu bonus yaratiklara karsi etkili olmuyor.
65 lvl'a kadar eger bulabilirseniz ortalamasi yüksek bir +9 dolunay
kullanmaniz sizin yarariniza olacaktir. Bulamazsaniz +6 kanli, +6 büyük
kilic, +6 ucan büyücü veya +6 yarimaya tamah etmeniz gerekecektir büyük
ihtimalle cünkü bunlarin +7'leri cok nadir bulunur. +7 olsa bile hic
biri ortalamasi %30 olan bir +9 dolunayin verdigi etkiyi veremez. Hatta
+9 olsalar bile veremezler [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Eger kasmaktan yanaysaniz kiliciniza sogutma ve öldürücü darbe taslari
basmaniz gerekir. 3 slotlu bir kiliciniz var ise yanina canavardan
koruyan tas (bunu basacaksaniz +4'den asagisini basmayin) veya kavrama
taslarindan birini ekleyebilirsiniz. Secim size kalmis.
Pvp'ye agirlik verecem derseniz istediginiz karaktere karsi güclü olan
taslardan birini veya ikisini hatta ücünü ekleyebilirsiniz.
Ikisi de orta seker olsun diyenler icin savasci ve öldürücü darbe
taslarini öneririm. Ne de olsa oyunun %60'indan fazlasi savasci.
Simdilik paylasacaklarim bu kadar. Aklima yeni seyler geldikce buraya eklerim.
Iyi oyunlar.